آشنایی با عجایب هفتگانه جدید جهان
نوشته شده توسط : admin

حتما بارها نام عجایب هفتگانه را شنیده اید که به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران یونان باستان اطلاق می شود. عجایب هفتگانه دنیای مدرن در سال 2007 از طریق یک مسابقه آنلاین که توسط یک شرکت سوئیسی بنام New 7 Wonders بنیان گذاشته شد ، انتخاب شد و در آن بیش از ده ها میلیون نفر رای دادند. لازم به ذکر است که همه مکان ها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. حال به نظر شما این عجایب هفتگانه جدید جهان کدام هستند؟ دلیل اینکه این آثار در فهرست عجایب قرار گرفته اند چیست؟ همراه ما باشید تکه می خواهیم به معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان همراه با تصاویر جذاب آن ها بپردازیم.

عجایب هفتگانه جهان
 محل قرار گیری عجایب هفتگانه در نمایی کلی

دیوار بزرگ چین

دیوار چین یا به اصطلاحی بزرگترین دیوار جهان در سرزمین اژدها که تنها دلیل ساخت آن جلوگیری از حمله مغولان بود و حال به یکی از شگفت انگیزترین بناهای جهان تبدیل شده است. جالب است که بدانید بیش از 30 درصد از دیوار بزرگ چین تخریب شده و دیگر هیچ اثری از آن باقی نمانده است. جالب است که بدانید در بخش های مختلف تفاوت هایی از نظر ارتفاع این سازه بی نظیر وجود دارد که در برخی از قسمت ها به 14 متر نیز می رسد. یکی از انگیزه های مسافران تور چین تماشای این بنا است که حتی بسیاری از سیاستمداران در سفر خود به این سرزمین سعی می کنند بازدید از آن را از دست ندهند.

دیوار چین 

دیوار بزرگ چین پوشیده شده از برف

تاج محل هندوستان

تاح محل، یا نگین هندوستان که در شهر آگراو و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند با درخشش خود گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. این بنا که نمادی از وفا و عشق ابدی است به دستور امپراطور وقت شاه جهان برای یاد بود همسر ایرانی خود "ممتاز" ساخته شد. نکته جالب این است که اکثر معماران این بنای باشکوه ایرانی بودند. سرانجام تاج محل در سال 1983 در لیست جهانی یونسکو قرار گرفت.

تاج محل 

تاج محل، شگفتی از هنر ایرانی و هندی

دیگر عجایب جهان را بشناسید

5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده خواهد کرد

مثلث برمودا، کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا

از عجایب ترسناک ایران چه میدانید؟

پترا اردن

پترا، شهری باستانی در 260 کیلومتری جنوب عمان (پایتخت اردن) واقع شده است. این بنای کم نظیر شامل قسمت های متعددی همچون صومعه، آرامگاه سرباز رومی، کلیسا، سیق، باب ال سیق، عبادتگاه بزرگ، خزانه داری و سد می باشد و سالانه گردشگران بسیاری برای اینکه به تماشای این مجموعه بنشینند، به اردن سفر می کنند. متاسفانه پترا در معرض نابودی قرار دارد و به همین دلیل با وجود وسعت بسیار زیادی که دارد، اما جهت محفوظ ماندن از آسیب های گردشگری بازدید از آن به صورت محدود تری انجام می شود.

پترا اردن 

 پترا، شهری باستانی در اردن

کولوسئوم ایتالیا

معروفترین و محبوبترین آمفی تئاتر بیضی وار دنیا با نام کولوسئوم در رم ایتالیا قرار دارد که مدتی فجایع و نبردهای خونین را به خود دیده است. جالب است که بدانید این نبرد‌ها بر سر مرگ و زندگی گلادیاتور‌ها بوده و از طرفی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم بوده ‌است. تعداد ردیف های صندلی این مجموعه نزدیک به 50 هزار عدد است و از طرفی قدمت و شکوه کولوسئوم در کنار ظرفیت فوق العاده آن برای برگزاری نمایش ها، همه و همه باعث شدند که این سالن یکی از بزرگترین بناهای معماری روم باستان حساب شود.

کولوسئوم 

کولوسئوم، بنایی که در سکوت و آرامش آن هیجان و سروصدا خوابیده

چیچن ایتزا مکزیک

در میان شگفتی ها و عجایب دنیا، هرم چیچن ایتزا در مکزیک به چشم می خورد. چیچن ایتزا که با نام هرم کوکولکان نیز شهرت دارد در واقع یکی از باشکوه ترین بنا های ساخته شده توسط قوم مایا است. یکی از نکات شگفت آوری که در دل این بنا وجود دارد این است که این قوم چگونه توانسته است بدون استفاده از هیچ ابزار ساختمانی و ماشینی همجین آثاری را از خود خلق کند. در واقع چیچن ایتزا را می توان شاهکاری هم در معماری و هم در مهندسی دانست.

 چیچن ایتزا

چیچن ایتزا، شاهکاری از معماری و مهندسی

ماچو پیچو پرو

ماچو پیچو یا ماچو پیکچو، در 70 کیلومتری شمال کوسکو در کشور پرو قرار دارد. این شهر باستانی که به عقیده بسیاری شهر گمشده اینکاها می باشد در سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته ‌شده‌ و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود. سرانجام در سال ۱۹۱۱ این شهر توسط یک تاریخ شناس آمریکایی با نام هیرام بینگهام، به جهانیان معرفی ‌شد و حال یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان می باشد.

 ماچو پیچو

ماچوپبچو، شهرباستانی در طبیعت بی نظیر

مجسمه مسیح برزیل

در شهر ریو، مجسمه ای زیبا و محبوب در جنگل ملی تیجاکا در بالای کوه کورکوادو قرار دارد. مجسمه مسیح ارتفاعی 40 متری دارد و درازای دست آن به طول 28 متر است. جالب است که بدانید ساخت این مجسمه 9 سال به طول انجامید. مجسمه بزرگ مسیح به حالت ایستاده با دستانی کاملاً باز ساخته شده است و در واقع نشان دهنده پذیرش تمامی انسان ها از سوی مسیح منجی می باشد.

مجسمه مسیح

مجسمه مسیح، نمادی از شهر ریودوژانیرو

 

تصاویری از عجایب هفتگانه جهان مدرن

سوالات متداول

عجایب هفتگانه قدیمی کدامند؟

هرم بزرگ جیزه (مصر)، باغ‌های معلق بابل (عراق)، نیایشگاه آرتمیس (ترکیه)، تندیس زئوس در المپیا(یونان)، آرامگاه هالیکارناسوس (ترکیه)، غول رودس (یونان)، فانوس اسکندریه (یونان)

علت اینکه مجسمه مسیح در میان عجایب هفتگانه جدید قرار دارد چیست؟

مجسمه مسیح بزرگترین مجسمه مذهبی در دنیا به حساب می آید و همواره در میان افرا مذهبی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.

چرا پترا جز عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود؟

دلیل قرارگیری پترا در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان، معماری فوق العاده بنا های آن و همچنین ساخته شده این شهر در دل سنگ های سخت و صخره ای می باشد.

آیا اینکه می گویند دیوار چین از فضا دیده میشود حقیقت دارد؟

بر خلاف تصور عموم دیوار بزرگ چین با چشم غیر مصلح از روی کره ماه قابل رویت نیست.





:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: